At indrykke sit stillingsopslag på en jobportal, hvor du finder de bedst mulige ressourcer på internettet til at kommunikere med en potentiel jobsøgere og vice versa er uden tvivl godt. I modsætning til jobopslag i de trykte medier, kan en potentiel kandidat nemmere søge yderligere viden om dig, når du udgiver en annonce online. Der er også LinkedIn, hvor medarbejderen kan finde folk i sit netværk, der kender dig eller din virksomhed. For at få størst muligt udbytte af annoncerne og finde de rette kandidater, er der dog et par ting du bør tage hensyn til inden du laver dit indryk af din stillingsannonce.
Allerede inden du indrykker dig job, er det vigtigt at opdatere din virksomheds hjemmeside med dine nuværende jobmuligheder, idet hjemmesiden vil være den første information den jobsøgende vil finde interessant. Når du indrykker jobbet bør du ligeledes sørge for, at de oplysninger, du giver om din virksomhed og jobbet er relevante og troværdige. Hvis din virksomhed er lille eller i opstartsfasen, er den bedste måde at opnå troværdighed ved potentielle medarbejdere at indrykke jobbet på en etableret jobportal, som også samtidig giver dig den maksimal synlighed.
Det næste punkt er at notere de nødvendige oplysninger, som er relevante for jobbet, for at få de rette henvendelser fra jobsøgende. Potentielle ansøgere viser kun interesse i dit ledige job, hvis de har kendskab til arbejdets beskaffenhed. Så når du opslår dit jobopslag, skal du huske at nævne jobtitel, beskrivelse, ansvar, din virksomheds profil samt kontaktoplysninger.
Hvis du laver et online indryk af dit job, er det vigtigt at vælge den rigtige løsning. Selv om der er mange jobportaler på nettet, kan du komme igennem til den rette kandidat, når du søger medarbejdere på en jobportal, der både er populær og har en høj trafik fra potentielle kommende medarbejdere.
Om at finde arbejdskraft
En organisations præstation afhænger i høj grad af, hvordan den får mest ud af sin arbejdsstyrke. I dag betragtes mangfoldighed i arbejdsstyrken som en væsentlig del af virksomhedens rekrutteringspolitik, ligesom at virksomhedens evne til effektivt at løse problemerne ligger i den viden og ekspertise der findes ved en veluddannet arbejdsstyrke/ arbejdskraft.
Selvom en masse virksomheder har deres egne procedurer som fx jobmesser i forsøget på at ansætte kvalificeret arbejdskraft, er det ikke altid muligt at finde medarbejdere med varierede kompetencer og kvalifikationer gennem en enkelt kilde alene. Overvejer også de omkostninger, der er involveret i sådanne processer. At have den rettet arbejdskraft kan fås via jobportaler, hvor udvalget af ansøgere gør du kan udvælge den arbejdskraft, som bedst kan glide ind i din organisation.
Ud over de varierede kvalifikationer og kompetencer, kan forskelligheder i medarbejdernes baggrund også forbedre arbejdskulturen og øger kreativitet. En arbejdskraft, der består af folk fra forskellige baggrunde herunder også med forskellig etnicitet, køn og alder vil gøre det lettere for virksomheden at producere produkter og services, der henvender sig til kunder fra alle samfundslag. Internettet er en af de nemmeste og mest effektive måder at rekruttere kompetent og unik arbejdskraft til din virksomhed.
Erhvervsmæssige netværkssider som Linkedin er en stor kilde til at finde arbejdskraft fra forskellige baggrunde, men at søge efter kommende medarbejdere sådanne steder tager en masse af virksomhedens værdifulde tid. Den bedste måde at samle din arbejdskraft, er at anvende en jobportal, med et omfattende kendskab til potentielle medarbejdere. Start i dag med at styrke din arbejdskraft i din organisation.
Hvis du ikke ønsker at opslå din stilling selv kan du bede et af de mediebureauer som er gode til dette. Der findes i Danmarks en håndfuld mediebureauer, som er gode til netop jobannoncering.
Skriv et svar