Live streaming er når der vises noget på nettet, samme tid som det sker i virkeligheden. Live streaming er ikke en ny ting, det har været en mulighed i flere år. Flere og flere virksomheder gør brug af dette, nogle er dog bedre til at bruge det end andre. Men kan man bruge det forkert? Det er ikke nogen regler for hvad din virksomhed må streame, der er dog en del uskrevne regler for hvad man deler, lige såvel som det er på de sociale medier. Det kan ikke altid være nemt at vide hvordan man skal vise sin virksomhed og med de mange forskellige medier og måder at gøre det på, kan det være rigtig svært at skille godt fra dårlig omtale. herunder vil der blive gennemgået nogle måder at bruge Live streaming, til at gavne din virksomhed og kort om hvad din virksomhed ikke skal bruge Live streaming til.
Live stream med grænser
Live streaming kan blandt andet bruges til at holde dine danske og udenlandske partnere opdaterede på hvad der sker i din virksomhed og lade dem følge virksomhedens udvikling eller overværer et møde. Dette er fine grunde til at vælge at bruge live streaming men det er også vigtigt at vide grænsen mellem interessant og overflødig information. Et god regel at huske er, altid spørg dig selv om det vil tilføje dine partnere noget forretningsmæssig værdi. At lave Live streaming af virksomhedens hund eller prøvekørsel af en ny firma bil er ikke noget dine partnere vil få gavn af at se og det vil fylde dit websted med videoer som dine partnere skal kigge igennem for at finde det relevante. Selvom det måske er en god idé for mindre virksomheder at skabe et mere nært forhold til deres partnere, er dette ikke måden at gøre det på. Så husk altid på at spørge dig selv og det har relevans og om det har værdi for dine partnere.
Gode måder at bruge livestreaming
Som nævnt tidligere er der mange irrelevante måder at bruge livestreaming, men der er også rigtige mange nyttige ting at bruge Live streaming på. En god grund til at bruge livestreaming kan eventuelt være hvis der holdes et vigtigt møde i virksomheden og at i ønsker at partnerne skal have fuld adgang til mødet og have muligheden for at overværer der beslutninger der tages på mødet, uden selv at deltage. Det er også en positiv måde at inddrage udenlandske partnere, da de kan overvære mødet, uden selv at skulle være der.
Du kan ligeledes bruge det til at give virksomhedens omgangskreds adgang til at følge med i forberedelserne af et eventuelt event.
Der er ligeledes en række af måder du kan bruge livestreaming til at tjene penge og til at markedsføre din virksomhed og dit event. Eksempelvis kan det være en udfordring at få potentielle udenlandske kunder til at møde op til en konference de ikke ved så meget om, da turen er lang i forhold til chancen de tager. Så i stedet kan du vælge at streame det til dem og næste gang du holder konference er de klar over hvad det indebærer og hvad de får ud af at komme.
Skal din virksomhed lave et modeshow eller eventuelt et bilshow, kan i vælge at livestreame det og tage et gebyr for at folk kan få lov at følge med online. På denne måde kan i udvide målgruppe og tjene penge på at sælge adgang online, til dem som ikke har mulighed for at komme med til det rigtige show.
Har du ikke forstand på at Live streame, kan du altid kontakte en professionel, der vil kunne hjælpe dig med opsætning såvel som selve streamingen. Professionelle kan ligeledes sikre dig at der bliver streamet fra de bedste vinkler og at det bliver i høj opløsning.
Er du mere interesseret i streaming af musik, kan du læse videre på www.musikstreaming.dk
Skriv et svar