Omsætning – det er det, vi alle drømmer om.
I denne artikel vil jeg give dig 4 tips til, hvordan du kan øge din omsætning. Med andre ord: hvordan kan du sælge mere? De tips jeg kommer med er simple, men du kan helt sikkert bruge dem til noget. Der er altid noget man ikke har tænkt over.
Let’s go!
1. Mersalg, mersalg & mersalg.
At sælge et produkt er fint, Faktisk, så er det jo det, det hele handler om.
Men har du tænkt på, om du kan tjene mere på hver enkelt kunde? Tilbyd dem nogle bi-ydelser/produkter. Lad os tage et eksempel:
Du sælger billige champagneglas. Du tjener ikke ret meget på hvert produkt du sælger, men du sælger en del – og så bliver det jo til penge i den sidste ende. Her kunne du sagtens lave en ‘check-ud-boks’, som popper frem, lige inden man skal til at betale. Det kunne fx, være noget i stil med: ”Har du glemt karaflen til dine drikkevarer?” – og så nogle karafler nede under. Måske er det ikke så tit, det lykkedes at sælge mere – men når det gør, så øger det din indtjening drastisk!
2. Skaf dine kunders e-mail adresser.
Hvis der er en markedsføringskanal der er effektiv, så er det uden tvivl nyhedsbreve.
Forestil dig, at du får skaffet 1000 e-mail adresser fra dine kunder. Ofte har nyhedsbreve (hvis de er skrevet godt), en konverteringsprocent på hele 10%. Det vil altså sige, at du sælger ekstra produkter til 100 mennesker. Og hvor lang tid har det taget dig? En time at sætte nyhedsbrevet op og yderligere en time eller to, om at skrive nyhedsbrevet – for +100 ordrer.
Det er markedsføring, der vil noget!
3. Responsive webdesign.
Av – det er noget, der godt kan koste penge.
Men jeg kan lige så godt sige det:
Har du ikke et responsive webdesign, går du glip af omtrent 50% af din omsætning.
Hvorfor det? Fordi omtrent halvdelen af dine kunder besøger din webshop fra tablets eller smartphones. Og hvis din hjemmeside ikke er optimeret til disse enheder, så er der mange, der ikke gider at handle hos dig. Så er det simpelthen alt for besværligt. Et responsive webdesign koster alt mellem 10.000 og flere hundredetusinde kroner, alt efter hvor stor din webshop er. Taler vi en lille webshop med et par ordrer om dagen, kan det nok gøres for 10-20.000 kroner. Men igen: det er meget svært at spå om.
Flere og flere vil handle fra tablets og smartphones. Det er der ingen tvivl om. Du kan ikke hoppe over hvor gærdet er lavest. Eller jo, det kan du godt – men så går du glip af en abnorm stor omsætning. Det vil du vel heller ikke, vel?
4. Hvordan er dine priser?
Hvad er det du satser på?
- Satser du på luksuriøse produkter, må dine priser ikke være for lave. Hvis dine priser er lave, ødelægger du den luksuriøse del af det. Et luksuriøst produkt, kan ikke sælges billigt – sådan er det bare! Der er jo en grund til, at det altid er dyre produkter, der er luksuriøse.
Eller..
- Satser du på billige produkter, må dine priser ikke være for høje. Her skal du sørge for, at du matcher dine konkurrenters priser – og gerne lidt under. Forbrugerne er i dag blevet så kloge, at de tjekker flere netbutikker, inden de foretager et køb. Er du billigst? Ellers er det ikke dig de vælger.
Som du kan se, er der nok at gøre. Reelt set er der meget mere du kan gøre.
Har du ikke styr på de 4 førnævnte tips, så se at komme i gang – ellers, går du glip af en rigtig meget omsætning. Det er der slet ingen tvivl om.
Skriv et svar