Der er mange virksomheder rundt omkring i landet, som ikke tjener godt nok i forhold til de omkostninger, som de har i form af blandt andet medarbejdere og udstyr, og hvad der ellers skal til for at holde en forretning kørende.
Desværre er der også alt for mange, der ikke formår at holde sig oven vande, og det ender med, at de drejer nøglen om. Dette er en skam, for tit ser man, at der kunne have været gjort nogle ting anderledes, som så havde gjort, at virksomheden ikke behøvede at dreje nøglen om, og tit bunder det hele i, at man ikke er villig til at bringe de ofre, som simpelthen er nødvendige, hvis man skal holde en forretning kørende.
Bring ofrene
Når man starter en virksomhed op, så bliver man nødt til at gøre sig det klart fra starten, at man bliver nødt til at bringe nogle ofre. Man kan ikke fra start vide, hvad det helt konkret bliver for nogle ofre, men når man så står i situationen, så handler det om at være koldblodig og slå til. Der er desværre alt for mange virksomheder, som har drejet nøglen om på grund af, at de ikke turde løbe en risiko med henhold til nogle investeringer, og det kan for eksempel være investeringer omkring at bestille en reklame fra et reklamebureau. Det er tit påvist, at reklamer altså har en rigtig stor effekt på mennesker, og derfor kan man altså sagtens øge sit salg, hvis man har produceret en god reklame. Men det er ikke alle direktører, der er lige kreative, og derfor kan det være en rigtig god idé at få fat i et reklamebureau, som kan levere et rigtig godt produkt til dig.
Reklamer, der bringer smilet frem
Hvis man bestiller en vare fra et reklamebureau, så kan man være sikker på, at man får noget for pengene. Det, som sådan et bureau kan give dig, som du ikke selv kan fremskaffe, det er de gode idéer, som i sidste ende vil øge dit salg.
Vi kender alle sammen til det, at vi har set en reklame, og så har vi smilet lidt for os selv bagefter. Så er det, at en reklame har haft en god effekt, og det bunder i, at man finder gode idéer til, hvad reklamen skal handle om. Lige præcis dette kan et reklamebureau give dig, og du kommer absolut ikke til at fortryde, at du henvendte dig for at få en god reklame, for det betaler sig i sidste ende.
Branding er altafgørende for succes i sin virksomhed
Har du en virksomhed eller bare et produkt, er det essentielt for dig, at der er succes. Det kan man få på mange måder, men den rette branding er et af de mere stærke og vigtige værktøjer, og det er slet ikke så svært igen, som man lige skulle tro. Branding handler om at give din virksomhed den bedst mulige eksponering og ligeledes sikre, at der er sammenhæng mellem hvad du gør i virksomheden og hvad du kommunikerer ud. Det kræver den rette branding, at profilere sin virksomhed bedst muligt, og det er heldigvis til at skabe.
Tænk de rette værdier ind i din branding
Værdier er hvad man typisk kalder grundpillerne i en virksomhed, og de er med til at skabe den drivkraft, som der hver dag holder virksomheden kørende. Det er ligeledes de værdier, som du med den rette branding kan kommunikere ud og dermed fange kunderne med de helt rette midler. Når du beslutter dig for at effektivisere din branding, skal du dermed kigge ind ad og vurdere hvad der er vigtigt i virksomheden.
Det er muligt noget er vigtigt for dig, og måske for dine medarbejdere, men er det også hvad der er vigtigt at vide, for potentielle kunder? Det er ikke altid sikkert, at det er tilfældet. Når du har en kampagne kørende, skal du derfor have afklaret hvad der er på spil og hvad det er, som du gerne vil fortælle til folk. Er der ikke en sammenhæng imellem de to elementer, så dør kommunikationen og modtagerne af dine budskaber, vil være forvirrede frem for interesserede. Derudover er det også vigtigt at vælge et medie til en eventuel kampagne, som harmonerer med den måde virksomheden er på. Det skaber som de andre elementer sammehæng i det hele, så der er mulighed for mest muligt succes.
Lav en gap analyse som en del af din branding
Et rigtig kendt og meget udbredt værktøj er gap analysen. Her kigger du på virksomhedens kultur, image og vision. Er der styr på det hele, vil der harmoni imellem de 3 elementer, men når man vælger at lave sådan en analyse, er det typisk fordi, at der skal rettes noget op. Arbejder en virksomhed med grøn energi, men samtidig kører i benzinslugende biler, så er der problemer. Så er der et gap, som skal lukkes.
Det er her den rette branding er medvirkende til, at sådanne udfordringer løses. I forhold til kulturen handler det meget om den udstråling og de traditioner, som der er medarbejdere imellem. Er det hele meget roligt, løssluppent og tilforladeligt, så er det også sådan du skal profilere dig selv i din branding. Dermed bliver gap analysen helt genial, da den får dig til at se aspekter af virksomhedens opbygning, som du måske slet ikke havde overvejet før. Det har for rigtig mange virksomheder været til store fordel, at lave en, om der er udfordringer eller ej. Herefter kan man så vurdere, hvorvidt man skal ændre sin branding.
Rasmus skriver
Bonus tip:
Til SoMe annoncering eller organisk indhold, så husk altid at bruge videoer. Helst gerne med dine kunder på dem til tider 🙂